V ich práci, viac ako v ktoromkoľvek inom zamestnaní, ide o čas. Pritom nehovoríme o minútach, ale doslova o sekundách. Niekedy totiž sekundy rozhodujú o tom, či človek prestane dýchať, vykrváca, alebo mu začne kolabovať srdce. A sú to práve oni, ktorí s chladnou hlavou, ale s nesmiernym prehľadom dokážu poradiť, vyslať záchranárov na miesto nešťastia, zabezpečiť aj pomoc hasičov a policajtov. Toho, čo všetko dokážu operátori záchrannej zdravotnej služby je však oveľa viac. Neľahkú prácu ľudí Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby SR sa vám pokúsime v našom seriáli pokúsime priblížiť s Jankou Bleyovou . Priestormi režimového pracoviska ju sprevádzala manažérka komunikácie s verejnosťou Alena Krčová.
1. časť Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Operátori záchrannej zdravotnej služby, ktorí preberajú hovory na tiesňových linkách 155 a 112, patria do kategórie profesionálov s celoživotným vzdelávaním sa. Jednoducho, sú to odborníci, ktorí si nikdy nemôžu povedať – všetko viem. Prečo? Odpovede aj na túto otázku v druhej časti nášho seriálu hľadala Janka Bleyová. Priestormi spomínaného režimového pracoviska ju aj dnes sprevádzala manažérka komunikácie s verejnosťou Alena Krčová.
2. časť Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Človek, ktorý zatelefonuje na tiesňové číslo záchrannej zdravotnej služby, je často pod obrovským psychickým tlakom – buď je v ohrození života on sám, alebo niekto, ku komu privoláva pomoc záchranárov. Operátorov na číslach 155 a 112 však nik z volajúcich nevidí. Počuje iba ich rozhodné, ale upokojujúce hlasy. Nezainteresovaný však ani len netuší, že v operačnom stredisku je aj iné dôležité pracovisko. No a práve tam vás s manažérkou komunikácie s verejnosťou Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby SR - Alenou Krčovou a Jankou Bleyovou zavedieme dnes.
3. časť Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Tento týždeň vás v našom seriáli zoznamujeme s prácou profesionálov Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby SR. Nazreli sme už do histórie jeho vzniku, boli sme aj na školení operátorov. Pripomenieme, že to školenie nespočíva iba v psychologickej rovine. Operátori sa totiž učia nielen ako komunikovať s volajúcim na tiesňovej linke, ktorý je v panike a možno aj nadáva, ale operátori, na to, aby vedeli kvalifikovane poradiť. Musia ovládať aj prácu záchranárov. Napokon, presvedčte sa! Priestormi režimového pracoviska Janku Bleyovú, aj dnes sprevádza manažérka komunikácie s verejnosťou Alena Krčová.
4. časť Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Telefón tam zvoní každých 23 sekúnd a za rok je to viac ako milión 400 tisíc volaní. Ich náročné povolanie nielenže sprevádza veľký psychický tlak, ale je aj o neustálom vzdelávaní sa v komunikácii so zúfalými ľuďmi či v dokonalom ovládaní všetkých zdravotných rébusov pri úrazoch, zraneniach a kolapsoch. Už z tohto je vám jasné, že v našom seriáli sme aj dnes v priestoroch Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby SR. Alena Krčová, manažérka komunikácie s verejnosťou, priestormi tohto režimového pracoviska sprevádza Janku Bleyovú.
5. časť Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Prácu anjelov Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby SR sa vám po celý týždeň pokúsila sprostredkovať Janka Bleyová. Samozrejme, želáme vám, aby ste nikdy nemuseli volať na čísla tiesňových liniek 155 a 112, ale v prípade, že taká situácia nastane – vedzte, že na opačnom konci telefónu sú ľudia, ktorí urobia všetko preto, aby vám pomohli.