Hudobný režisér Leoš Komárek

Hudobný režisér Leoš Komárek

V tých dnešných si zaspomíname na prácu hudobných režisérov v rozhlase. Kedysi táto funkcia bola veľmi dôležitá. Čo dnes robí za zvukového režiséra kvalitná technika, ktorá dokáže naozaj všetko, to kedysi museli nahrádzať uši a postreh hudobného režiséra. Kľúčovou osobnosťou v tejto oblasti bol Leoš Komárek. Podpísal sa pod tisícky rôznych nahrávok všetkých hudobných žánrov. A v roku 1961 stál aj pri vzniku Tanečného orchestra Československého rozhlasu v Bratislave. Viac nám povie Martin Jurčo.

Hudobný režisér Leoš Komárek 1 Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.

Leoš Komárek poznal aj každého speváka populárnej hudby podľa jeho práce v štúdiu. Veľmi oceňoval napríklad Evu Kostolányiovú, Janku Kocianovú či Karola Duchoňa. Ale aj Gabrielu Hermelyovú – speváčku, ktorej meno je spojené so swingovou érou populárnej hudby. A aj pri nahrávaní jej skladieb bol práve Leoš Komárek. Napríklad pri známej bossa nove Nečakám z roku 1966.

Dnes spomíname s hudobným režisérom Leošom Komárkom. V rozhlase strávil niekoľko desiatok rokov a stál pri tisíckach rôznych nahrávok všetkých žánrov. V roku 1961 vznikol náš rozhlasový tanečný orchester – a Leoš Komárek sa stal protagonistom technickej prípravy nahrávok. Pokračuje Martin Jurčo.

Hudobný režisér Leoš Komárek 2 Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.

Hovoril dlhoročný rozhlasový režisér Leoš Komárek, ktorý bol aj pri vzniku LP platní skupiny Collegium Musicum. Bolo to aj pri rôznych ďalších menších zoskupeniach. Ešte aj na začiatku 80. rokov vznikali v jeho réžii vyslovené moderné skladby. Napríklad tá s názvom Rozhovor od Ivana Horvátha a Ľuboša Zemana. Naspievala ju Blanka Bezáková.

Autor: Martin Jurčo

Živé vysielanie ??:??

Práve vysielame