Dobrá rada: Bankovníctvo a bankové služby

Dobrá rada: Bankovníctvo a bankové služby

Tento týždeň sa v dobrých radách budeme venovať bankovým službám. Hovoriť budeme o bankových produktoch a službách s ktorými sme sa v praxi stretli už viac krát. Povieme si napríklad, ako dlho trvá bankám schválenie pôžičky, alebo aj aké sú základní pravidlá správneho používania služby – internet banking. Dalibor Uhlár oslovil kanceláriu bankového ombudsmana právničku Sylviu Ďatelinkovú s otázkou – aké platobné karty ponúkajú banky klientom. 

1. časť Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.

A ešte rada na záver. Platobnú kartu nikdy nepúšťajte z ruky a ani z dohľadu, čo sa veľmi často stáva najmä pri platbách v reštauráciách. Preto vždy požiadajte o prenosný platobný terminál a až potom platbu realizujte.

Včera sme si v rámci bezpečného používania bankovej platobnej karty povedali aj to, že platobnú kartu nikdy nepúšťame z ruky a ani z dohľadu, čo sa veľmi často stáva najmä pri platbách v reštauráciách. Preto vždy požiadajte o prenosný platobný terminál a až potom platbu realizujte. V prípade straty, alebo odcudzenia platobnej karty je dôležité túto skutočnosť bezodkladne oznámiť vašej banke. Dnes sa Dalibor Uhlár opýtal právničky Sylvie Ďatelinkovej z kancelárie bankového ombudsmana, ako dlho trvá bankám schválenie pôžičky.

2. časť Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.

Čiže ručenie je určitá forma zabezpečenia záväzku.

Banky nám ponúkajú aj rôzne sporiace produkty a medzi tie najbežnejšie patria aj termínované vklady, sporiace účty, podielové fondy alebo vkladné knižky, ktorú sú však už na ústupe. Dalibor Uhlár sa opýtal právničky Sylvie Ďatelinkovej z kancelárie bankového ombudsmana – ako si môžeme vybrať sporenie a sporiť.

3. časť Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.

Aj dnes pokračujeme v radách z oblasti bankových produktov a služieb. Tentoraz si povieme niekoľko základných a určite aj zásadných pravidiel o službe, ktorú mnohí využívame – teda o internetbankingu. Čo je to internetbanking? Len na zopakovanie sa opýtal Dalibor Uhlár právničky Sylvie Ďatelinkovej z kancelárie bankového ombudsmana.

4. časť Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.

A ešte jedna rada na záver, čo sa týka bezpečného používania internetbankingu – Nikdy nikomu neposielajte vaše prihlasovacie údaje ani ich telefonicky neoznamujte. Banka tieto údaje nikdy nežiada.

Celý týždeň sme si v dobrých radách hovorili o bankových produktoch a službách, s ktorými sa často stretávame aj v praxi. V záverečnej časti si niekoľko vybraných otázok ešte zrekapitulujeme. Dalibor Uhlár sa právničky Sylvie Ďatelinkovej z kancelárie bankového ombudsmana opýtal, aké sú základné bezpečnostné zásady používania platobných kariet.

5. časť Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.

A pred prihlásením sa do systému internetbankingu sa vždy presvedčte, že komunikujete so správnym poskytovateľom služby. Od pondelka zmeníme tému a povieme vám ako sa nebáť informačných technológií v každom veku.

Autor: Dalibor Uhlár; Ilustr. foto: Pixabay

Živé vysielanie ??:??

Práve vysielame