Väčšina potravín ponúkaných v našich obchodoch je zo zahraničia, výnimkou sú mlieko, víno, pivo a destiláty. Podiel domácich potravín na pultoch každoročne klesá, momentálne dosiahol úroveň 37 percent. Vyplýva to z najnovších výsledkov prieskumu agentúry GfK Slovensko. Aj o nich sa Miroslav Würfl najskôr rozprával s obchodným riaditeľom tejto spoločnosti - Rastislavom Kočanom.
1. časť Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Ak chcú potravinári zastaviť tento pokles, musia investovať do najnovších technológií, aby zvýšili konkurencieschopnosť slovenských potravín na pulte.
Podiel domácich potravín na pultoch slovenských obchodov naďalej klesá. Kým pred šiestimi rokmi bolo zastúpenie domácich agropotravinárskych výrobkov 50-tné, teraz dosiahlo z celkovej ponuky úroveň už len 37 %. Na Slovensku je teda väčšina ponúkaných potravín dovezených zo zahraničia, výnimkou sú mlieko, minerálky a alkoholické nápoje. Akými opatreniami by sa dal tento stav zmeniť, na to sa Miroslav Würfl najprv opýtal prezidenta Potravinárskej komory Slovenska, Daniela Poturnaya.
2. časť Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Možno si to ani neuvedomujeme, ale pomôcť regionálnym poľnohospodárom môžeme úplne jednoduchým spôsobom. Kúpou slovenských výrobkov podporíme domácich poľnohospodárov aj potravinárov.