Začiatok školského roku dáva zabrať niektorým deťom, ale aj rodičom. Povedzme si pravdu, je to naozaj zmena, najmä, čo sa týka denného režimu.
Toto obdobie prináša niekoľko špecifík, o ktorých sa Marcela Jedináková rozprávala s psychologičkou z klinickej ambulancie, pracujúcou prevažne s deťmi a s dospievajúcimi a lektorkou projektu Psychológia v kocke na Univerzite Komenského v Bratislave, Lídiou Blaho.
Pondelok
Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Začiatok školského roku dáva zabrať niektorým deťom, ale aj rodičom. Povedzme si pravdu, je to naozaj zmena, najmä, čo sa týka denného režimu.
Toto obdobie prináša niekoľko špecifík, o ktorých sa Marcela Jedináková rozprávala s psychologičkou z klinickej ambulancie, pracujúcou prevažne s deťmi a s dospievajúcimi a lektorkou projektu Psychológia v kocke na Univerzite Komenského v Bratislave, Lídiou Blaho.
Utorok
Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Školský rok sa pomaly rozbieha, na školách sa stabilizujú rozvrhy vyučovacích hodín a deti si začínajú zvykať na nový režim a nároky učiteľov.
Niektoré deti a študenti sú po prázdninách v inom psychickom nastavení ako počas prázdnin a rozbeh im trvá dlhšie. Ako ho môže rodič podporiť, sa Marcela Jedináková opýtala psychologičky z klinickej ambulancie, ktorá pracuje prevažne s deťmi a s dospievajúcimi a lektorky projektu Psychológia v kocke na Univerzite Komenského v Bratislave, Lídie Blaho.
Streda
Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Každý rodič si praje aby jeho dieťa bolo šťastné a tešilo sa aj do školy, aj na kamarátov. Realita je však často iná, čoraz viac žiakov a študentov skrýva pocity neistoty a frustrácie.
Čo vplýva na to, či sa deti do školy tešia alebo nie, sa Marcela Jedináková opýtala psychológa a lektora projektu pre verejnosť Psychológia v kocke na Univerzite Komenského v Bratislave, Radoslava Blahu.
Štvrtok Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači. Končí sa druhý školský týždeň a žiaci s učiteľmi si k sebe vzájomne postupne nachádzajú cestu. U menších detí býva dobrá učiteľka druhou mamou, u starších zas kamarátkou, podstatná je dôvera, ktorá eliminuje rôzne strachy a úzkosti u detí. Ako im predchádzať? Marcela Jedináková sa opýtala psychologičky z klinickej ambulancie, pracujúcou prevažne s deťmi a s dospievajúcimi a lektorky projektu Psychológia v kocke na Univerzite Komenského v Bratislave, Lýdie Blaho.
Piatok
Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Ideálne je, keď rodičia a škola spolupracujú na partnerskej úrovni, čo znamená, že škola nie je vzdialená inštitúcia, ktorú si deti musia odchodiť, ale je súčasťou rastu dieťaťa na všetkých úrovniach.
Na budúci týždeň budeme opäť inšpirovať rodičov, ale aj učiteľov: ako priviesť deti k športu, aby pochopili, že je to niečo, čo by malo byť súčasťou života.