Cukrovarnícka kampaň je tento rok extrémne náročná

Cukrovarnícka kampaň je tento rok extrémne náročná

Cukor je na Slovensku jediným potravinárskym produktom, ktorý dokážeme  dorobiť do plnej sebestačnosti z vlastných zdrojov cukrovej repy. Cukrová vertikála naplno funguje, a môže byť len príkladom pre iné odvetvia potravinárskej výroby. Aj cukrovarníctvo však bojuje s istými problémami, a to aj v aktuálnom roku. Viac zistila Jana Obrancová.

Cukrovarnícka kampaň je tento rok extrémne náročná I. Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.

Cukor sa ako sladidlo teší na Slovensku veľkej obľube. Ročne ho každý z nás zje aj okolo 33 kilogramov, samozrejme popri tom prijmeme aj ďalšie takzvané skryté cukry v mnohých potravinách. Čo sa týka však toho zjavného cukru, ten u nás ako poslednú potravinu dorábame do plnej sebestačnosti. Z roka na rok je to však ťažšie. Pokračuje Jana Obrancová.

Cukrovarnícka kampaň je tento rok extrémne náročná II. Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.

Aj napriek tomu, že cukrovarníci a pestovatelia tento rok pri cukrovarníckej kampani bojujú s rôznymi problémami, cukor by sa malo podariť dorobiť do plnej sebestačnosti Slovenska, tá dosahuje vyše 170 tisíc ton ročne.

Autorka: Jana Obrancová

Živé vysielanie ??:??

Práve vysielame