Príbeh mestskej hromadnej dopravy v Bratislave sa začal písať ešte v 19. storočí. Napríklad prvá električka začala jazdiť v našom hlavnom meste v roku 1895. Dnes sa nielen Bratislava rozšírila, ale výrazne sa zmenila aj hromadná doprava. Denne vyjde na cestu 550 vozidiel hromadnej dopravy – električky, autobusy i trolejbusy. Počas tohto týždňa si povieme viac o živote mestskej hromadnej dopravy v Bratislave. Martin Jurčo sa v úvodnom rozhovore s Martinom Chlebovcom z dopravného podniku rozprával aj o tom – či sa cestujúci po pandémii vrátili do MHD.
Pondelok Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači. Počas týždňa vám v príbehu vždy po ôsmej prinášame zaujímavosti o zákulisí práce v Dopravnom podniku Bratislava. Dnes zájdeme do dispečerskej miestnosti. Život tu plynie 24 hodín denne a sedem dní v týždni. Každý pohyb autobusov, trolejbusov či električiek dôsledne zaznamenávajú. V prípadne potreby pomôžu kolegom-vodičom priamo v teréne. Dôležité je, aby prípadné technické problémy čo najmenej pociťoval cestujúci. Potvrdil to Martinovi Jurčovi dispečer Martin Mizera.
Utorok Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači. Tento týždeň si približujeme niektoré povolania Dopravného podniku Bratislava. Včera sme boli na dispečingu, dnes vám predstavíme pozíciu vodiča trolejbusu. Tých je vo veľkej rodine vodičov dopravného podniku najmenej, no obsluhujú dôležité a veľmi vyťažené linky. Pred mikrofónom postupne Martin Jurčo vyspovedal hovorcu Martina Chlebovca, a vodičov Slavomíra Fintora a Štefana Horňáka.
Streda Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači. Počas celého týždňa vám predstavujeme niektoré menej známe profesie Dopravného podniku Bratislava a hovoríme aj o zákulisí práce Beusákov. Tak sa totiž medzi sebou nazývajú celé desaťročia. Keď sa Martin Jurčo pýtal – ako vzniklo toto hovorové pomenovanie zistil, že korene siahajú ešte do obdobia prvej republiky, keď sa dopravný podnik nazýval Bratislavská dopravná účastinná spoločnosť. Dnes zájdeme do hlavných dielní autobusov, ktorú má dopravný podnik v lokalite Jurajov dvor. Martin Jurčo sa hlavného majstra Leoša Osvalda pýtal aj na to, ako sa autobus dostane k nim do dielne.
Štvrtok Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači. Počas celého tohto týždňa sme vás sprevádzali aspoň niektorými, menej známymi profesiami v Dopravnom podniku Bratislava. Našu seriálovú púť dnes ukončíme návštevou kontaktného centra dopravného podniku. Centrá sa nachádzajú na viacerých miestach Bratislavy. Aj preto sme dnešnú časť venovali aj možnostiam – akým spôsobom si čo najjednoduchšie kúpiť cestovný lístok a neodchádzať z autobusu, trolejbusu či električky s horkým pocitom zaplatenej pokuty. Martin Jurčo sa rozprával so Stanislavou Tomšík Drugárovou z kontaktného centra.
Piatok
Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Od pondelka budeme spoznávať hrady na Považí, tie historické areály, kde prebiehajú významné rekonštrukčné práce.