Štefánik vošiel do histórie i ako letec. Odvážny aviatik, ktorý mal skúsenosti s bojovými letmi nad západným, srbským i francúzskym frontom. Zúčastnil sa misií pozorovacích i bombardovacích. Viac už o Štefánikovej leteckej kariére Hana Michalčíková.
Po stopách M. R. Štefánika - Štefánik ako letec 1 Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Počuli sme pred chvíľou z úst vojenského historika Petra Šumichrasta, že Francúzsko patrilo ku krajinám, ktoré mali záujem využívať lietadlá - nový dopravný i vojenský prostriedok. Ešte stále to však nebolo bezpečné a v roku 1910 mali až 32 smrteľných úrazov. Pre väčšiu bezpečnosť sa však letci začali pripútavať o sedadlo a nosenie prilby sa stalo pravidlom. Pilotov, ktorých nazývali bláznami zaujímali nové techniky letu a v roku 1913 už Adolphe Pegoud preletel na chrbte až 500 metrov. Vojna však všetko urýchlila. Aj rozhodnutie Milana Rastislava Štefánika absolvovať letecký výcvik. A lietať na strojoch značky Caproni. Viac o nich aj o letectve tejto doby sa s Jurajom Červenkom, ktorý sa dlhodobo venuje problematike letectva z čias prvej svetovej vojny, rozpráva Hana Michalčíková.
Po stopách M. R. Štefánika - Štefánik ako letec 2 Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
V dnešnej časti seriálu Po stopách Milana Rastislava Štefánika sme vám priblížili jeho životnú etapu- letca . O týždeň sa budeme venovať diplomatickým aktivitám Milana Rastislava Štefánika.